Site Rengi

DOLAR 7,8637
EURO 9,5258
ALTIN 463,16
BIST 1.325
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Kastamonu 12°C
Çok Bulutlu
Kastamonu
12°C
Çok Bulutlu
Cum 13°C
Cts 13°C
Paz 12°C
Pts 13°C
dOBI7b
dOBI7b

Kurban

Beypark
09.08.2019
1.110
A+
A-

Kurban kelime manası itibariyle,” kurb” kökündendir ve yakınlaşmak, yaklaşmak anlamına gelir. Dini anlamı ise, Allah’a yakınlaşmak amacıyla belli zamanda belli şartlar taşıyan, mülkümüz dahilinde olan hayvanı keserek tasadduk etmek demektir.

Yuva-ileti-im-reklam

Kurban, Allah’ın can verdiği bir canlıyı Allah’a yakınlaşmak için kesmek demek değildir. Allah’ın verdiği bir canlının canını alarak Allah’a yaklaşılmaz. Kurban, Allah’ın senin mülkünde olan bir canlıyı keserek Allah yolunda feda ederek, etini yoksullarla paylaşarak, hısım akrabayı görüp gözeterek Allah’a yaklaşmaya gayret etmek demektir.

Kurbanda aranan ve kurban kesecek kişide aranan şartlar vardır. Bunlar genellikle herkes tarafından bilinen şeylerdir. Biz bunlardan bazılarına dikkatleri çekmek istiyoruz.

Kurban edilecek bir hayvanın sadece eti yenen hayvanlardan olması, kurban edilebilmesi için yeterli değildir. Mesela, geyik, dağ keçisi gibi hayvanların etleri yenir ama kurban edilemez. Niçin? Çünkü onlar doğanın mülkiyetinde, evcil olmayan, kişinin mülkiyetinde olmayan hayvanlardır. Oysaki kişi kendi mülkiyetinde olan bir mülkünü Allah yolunda feda ederek kurban kesmelidir.

Aynı şekilde çalınmış emek sarf edilmeden rüşvet olarak alınmış veya herhangi bir gayri meşru gelir ile elde edilmiş bir hayvandan da kurban olmaz. Çünkü o mal onun mülkiyetinde değildir.

Kurban evin yıllık et ihtiyacını karşılamak için değil, yardımlaşma, ihtiyaç sahiplerini görüp gözetmek içindir.

Ortak olarak kesilen büyükbaş hayvanlarda ortakların hepsinin niyetinin kurban olması şarttır. Ancak kurban niyeti olmakla beraber birinin kurban bayramı kurbanına diğerinin başka bir kurbana niyet etmiş olmasının zararı yoktur.

Kurban hisseleri ortaklar arasında eşit şekilde olmalıdır. Yani eğer yedi kişi ise herkesin hissesi yedide bir olmalıdır. Birinin hissesi yedide bir den az olursa olmaz.

Varlıklı olup kurban kesmekle mükellef olanların kurban etinin yarısını dağıtması daha güzel olacaktır. Ancak, kendisine kurban vacip olmadığı halde, nafile olarak kurban kesen kişiler, kurban etinin çoğunu kendisi kullanabilirler.

Kurban bayramının ilk üç günü kurban kesme günleridir. Şayet, kurban bayramın ilk üç günü içerisinde kesilemediyse, artık kesilmez, canlı olarak, karşılık beklemeden bir ihtiyaç sahibine verilir.

Kurban varlıklı insanlara gerekli olduğundan dolayı, kimsenin ondan bundan borç alarak, kredi çekerek, zaruri ihtiyaçlarını kısarak kurban kesmesine gerek yoktur.

Kurban için alınmış olan hayvanlara iyi bakılmalı, kesim esnasında eziyet verilmemeli, Kurban kesiminden sonra çevrenin temiz kalması için ne gerekiyorsa yapılmalıdır.

Unutulmamalıdır ki, Ayet-i kerimede de geçtiği üzere, Allah yalnız muttaki olanların kurbanını kabul eder. Kendinden başkasını düşünmeyen, kendi azıcık karını, komşusunun çok zararına tercih eden insanlarda takva olmaz.

Yaklaşan kurban bayramınızı tebrik eder, hayırlara vesile olmasını dilerim.

AR-EL-K
ETİKETLER: ,
YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.